Foooood - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Moosdijk - WaarBenJij.nu Foooood - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Moosdijk - WaarBenJij.nu

Foooood

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Iedereen die mij een beetje goed kent weet dat ik van lekker eten houdt. Een goede steak, nachos en chocola zijn een van de dingen waar je me voor kan wakker maken.... nou ja... aangezien ik ook van slapen houd is dit misschien niet het beste advies... maar toch!

Nu hier in afrika heb ik al aardig wat bijzonders op mijn bord gehad wat echt heerlijk smaakte. Zo ben ik in restaurant Galbi geweest met Sina. Daar heb ik Kudoo (antilopesoort), zebra, struisvogel en wratten/wilde zwijn. Moet eerlijk zeggem dat ik voor de laatste niet precies de nederlandse vertaling weet maar in het engels is het wrathog. Zoek t op in google en je weet welk beest ik bedoel! Dit was toch wel t meest bijzondere wat ik op heb moet ik zeggen. En ik mocht het ook nog eens zelf grillen, nou t was een ervaring. Steak grillen kan ik wel maar je weet toch niet zo goed hoe deze vleessoorten gegrild horen te worden. Toch maar geprobeerd maar t was heerlijk!! Nummer 1 was de kuddo; lekker mals stukje! Daarna wordt het een strijd tussen de zebra en de struisvogel. Maar omdat zebra iets specialer is wordt datde nummer 2 en dan dus de struisvogel. Waarvan ik na mijn vezoekje aan de struisvogelboerderij weet dat het het meest gezonde stukje vlees is. Nou zou t niet erg vinden als dit in nederland verkijgbaar zou zijn. De wrathog was t minste. Wat stroever van structuur. Is te vergelijker met varkensvlees eigenlijk. En aangezien ik meer een rundeter ben eindigt deze als laatste. Maar het was een heerlijke ervaring bij galbi! Voor herhaling vatbaar!!

Ik heb ook nachos gegeten, en dat heb ik gedaan bij tacos locos met Kess, Johan, Niclas en Nico. Tacos locos is een veelgeziende mexicaanse foodketen hier. Ik koos voor de jalapeño nachos. Ze waren niet verkeerd, maar heb zeker betere gehad in Nederland.

Op ,ik denk, mijn eerste zaterdag hier heb ik bij een italiaans restaurant gegeten op V&A waterfront met m’n mede dutchies: Risal,Marja en didi. Helaas de naam vergeten van dit restaurant. Maar hier heb ik de allerlekkerste lam op die ik ooit in mijn leven gehad heb. Buitengewoon geweldig!! Je betaade er dan ook wel voor (voor afrikaanse begrippen dan, voor mij even duur als een goede steak in Nederland).

Ook iets bijzonders was trenchtown. Daar betaalde je 100 rand op maandagavond voor onbeperkte pizza en onbeperkte drank. Niet zoals in nederland waar je bij zou moeten betalen voor alcoholische drank: nee echt alles wat je kunt bedenken qua drank is ingebegrepen. Super goedkoop dus!!! Maar de pizzas waren niet echt mijn ding, dus ondanks de goedkoopheid en het onbeperkte drank zou ik niet snel nog een keertje gaan.

Milkshakes zijn hier veel te vinden. Mijn to go to’s zijn OBZ cafe en sticky fingers. OBZ cafe heeft trouwens ook van dinsdag tot vrijdag happy hour van 5-7 geloof ik, waarbij cocktails echt maar 2 euros kosten!! Een droom voor iedere cocktailliefhebber, aangezien ik in nederland minstens 8 euro neerleg voor een fatsoenlijke cocktail.

Afgelopen weekend heb ik wel bij een heel leuk tentje gegeten genaamd Tigers milk in Muizenberg. Heb er gegeten met Katja, Justine en Marja. Heb er een heerlijke spicy beef burrito op. Nou daar likte ik mijn vingers bij af. Ben zeker van plan, mocht ik ooit in Muizenberg zijn in mijn laatste twee weken om deze tent nog eens op te zoeken!!

Iedereen die mij kent weet dat ik een zoetekouw ben: dus Charly’s Bakery kon ik niet overslaan. Heb daar met Sina een cupcake en een koekje gehaald. Cupcake was werkelijk waar fantastisch, vaak is de topping van de cupcake vreselijk zoet. Zo zoet dat je er misselijk van wordt. Dat was hier niet! Precies de juiste hoeveelheid zoet. En het was in de vorm van een ananas. Wat wil een mens nog meer? Een eenhoornkoekje natuurlijk! Nou die hadden ze hier ook. Tijdens mijn bezoek kwam ik erachter dat de eigenaar/oprichter van charly’s een duitser is en eigenlijk Karl Hein heet. Maar omdat Karl hein’s bakery niet zo gezellig klinkt hebben ze t maar charly’s bakery genoemd. Voor iedere zoetekouw is Kaapstad is deze bakerij toch wel een aanrader hoor. Het gebouw waarin de bakkerij is gevestigd is prachtig beschilderd en je hebt een mooi uitzicht op de tafelberg. Maar een keer hierheen is ook meer als genoeg omdat je anders honderd kilo zwaarder terug gaat naar je eigen land...

Maar er komen ook nog hele mooie anderen bijzondere plekken waar ik nog ga eten. Zo staat dit weekend Mizoli’s op de planning met Kess,niclas, nico en johan. Dat is een braai ( lees zuidafrikaanse bbq) restaurant middenin een township. Iedereen heeft het erover dus dat moeten we gaan proberen!!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 April 2018
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 5046

Voorgaande reizen:

15 April 2018 - 10 Juni 2018

Zuid-Afrika vrijwillegerswerk

Landen bezocht: