Ajax capetown versus kaiser chiefs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Moosdijk - WaarBenJij.nu Ajax capetown versus kaiser chiefs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Moosdijk - WaarBenJij.nu

Ajax capetown versus kaiser chiefs

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Inmiddels ook al weer een aantal weekjes geleden: op 12 mei ben ik met Marisa, Sina, Johan, Niclas & Nico naar ajax capetown versus de kaiser chiefs geweest in het greenpoint stadium hier in kaapstad. Volgens de hostelmanager Noel en medewerker Kevin zouden de kaartjes verkrijgbaar moeten zijn in het stadion en 40 rand moeten kosten. Nou daar was dus niks van waar!

De dag begon om 12:00 waar we met Kess naar het foodcourt van het waterfront waren gegaan voor een lunch/ brunch/ontbijt. Hele leuke plek! Voor iedereen is daar wel wat lekkers te vinden, pas alleen wel op dat je elkaar niet kwijt raakt. Ongeveer een uur voor de wedstijd (14:00) zegden we kess gedag en vertrokken we richting het stadion en begon ons avontuur.....

Bij t stadion aangekomen werdt ons verteld dat er geen kaartjes verkocht werden in het stadion, wel bij de spar die te bereiken was door onder een soort viaduct te lopen. Nou onder t viaduct vertelde politieagenten ons dat er geen kaartjes te koop waren bij de spar. ZUCHT! We werden verwezen naar het v&a waterfront waar in het winkelcentrum bij pick and pay ( supermarkt) wel kaartjes verkrijgbaar zouden zijn.

We hadden inmiddels nog maar 40 minuten tot de wedstrijd zou beginnen dus we hadden er een flink tempo op gezet! Eenmaal bij de pick an pay bleken ze ook hier geen kaartjes te verkopen. NOG EEN GROTE ZUCHT! Lichtelijk geïrriteerd vroeg ik oke waar dan wel?? Gelukkig was haar antwoord twee etages omhoog zit een ticketshop. Oke wij omhoog...

Konden we die stomme winkel weer eens niet vinden, dus wij hielden een medewerker aan die ons ging vertellen waar we moesten zijn. Gelukkig liep ze ook een eindje mee de goede richting in. Eind goed al goed hadden we toch de kaartjes kunnen kopen, voor 20 rand meer, maar das nog steeds spot goedkoop als je t vergelijkt met de prijzen hier in Nederland.

Met nog 20 minuten tot de aanvang racete we terug naar het stadion. En zaten we net op tijd op onze stoelen. Het rare als je nederland gewent bent is dat er geen stoelnummers staan vermeldt op je kaartje. Alleen het vak waar je in moest gaan zitten. Toen we zelfs dat niet deden en een vak opschoven deed niemand daar echt moeilijk over. Al waren we wel beland in het kaiser chiefs vak!

Maar goed de spelers kwamen het veld op en de wedstrijd begon. Het eerste kwartier van de wedstrijd was het niveau wel een paar tikken lager dan dat ik in Nederland gewend ben. En dat zegt heel wat voor een land dat niet naar het Wk mag... maar na die eerste 15 minuten ging het allemaal wat beter (of ik raakte gewend aan het niveau??) het spel schommelde redelijk veel wat leuk was en spanning in de wedstrijd bracht!

Maar jeetje wat was t heet!!! Had inmiddels wel spijt van mijn shirt met lange mouwen... en was met de rust (0-0) dan ook wel uitgedroogd en besloot met Marisa wat te drinken te gaan halen. Door de lange rij kwamen we echter 3 minuten na de start van de 2de helft pas terug op onze stoelen.

Nou ja veel zal ik niet gemist hebben want de stand was nog steeds 0-0. Al had ik dat niet te hard moeten denken wat 5 minuten later scoorde de kaiser chief! Gelukkig had ik als ajacied ook nog wat te vieren toen ajax niet heel veel later 1-1 maakte. Helaas scoorde 10 minuten voor t einde de kaiser chiefs nogmaals en lukte het ajax niet meer langszij te komen.

Wat me wel opviel was dat de sfeer zo goed en gemoedelijk bleef! Ondanks dat ajax dan verloren had (en zelfs gedegradeerd hierdoor) was het nog een feestje om erbij te zijn! Het stadion was dan ook prachtig. Een mooie ervaring om als Nederlander op (een van de plekken) plek te zijn waar ons Nederlands elftal 8 jaar geleden zo succesvol was!